Általános Szerződési Feltételek

 

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kívánsz lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvasd el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vedd igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetértesz, és kötelező érvényűnek tekinted magadra nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

  • Üzemeltetői adatok ismertetése
  • Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
  • A kínált termékek kategória besorolása
  • Rendelési információk ismertetése
  • A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
  • Rendelés lépéseinek bemutatása
  • A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
  • Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
  • Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató
  • Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
  • Az elállási jog ismertetése
  • Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
  • Panaszkezelés módja
  • Adatkezelési információk

  • Cégnév: Vida Róbert e.v.
  • Székhely: 6500 Baja, Madách u. 53.
  • Adószám: 65296765-2-23
  • Nyilvántartási szám: 14746677
  • Kibocsájtó cégbíróság: Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Bajai Járási Hivatala
  • Szerződés nyelve: Magyar
  • Elektronikus elérhetőség: info@vtelgsm.hu
  • Telefonos elérhetőség: +36 20 482 6206
  • Adatvédelmi nyilvántartási azonosító: NAIH-107071/2016
  • Tárhelyszolgáltató neve és székhelye és email címe: Maxer Hosting Kft., 9024 Győr, Répce utca 24., email: info@maxer.hu

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetőek meg, személyes átvétellel üzleteinkben vagy postai csomagként kiszállítva.

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • Használt és új mobiltelefonok, és ezek tartozékai

Rendelési információk

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással vagy személyes átvétellel weboldalunkon feltüntetett üzleteinkben. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt 27 %-os áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás megtekinthető a Szállítási információk menüpont alatt.
A V-tel GSM webáruházában termékkategóriák között böngészhetsz. Ha olyan kategóriába lépsz, ahol termékek találhatók, akkor ott megtekintheted egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait. Ha bővebb információt szeretnél kapni a termékről, akkor kattints a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jutsz el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphatsz.

Rendelés menete

  1. A kosár jelre kattintva vagy a ’kosárba rakom’ gomb megnyomásával a terméket a Kosárba helyezheted.
    Regisztráció nélkül is kosárba helyezheted a terméket/termékeket, és a kosár gomb megnyomásával áttekintheted a tartalmát, melyet igény szerint módosíthatsz. A pénztár gomb megnyomása után a kért adatokat meg kell adni. A csillaggal megjelölt cellák kitöltése kötelező. Az általános szerződési feltételek elfogadása után leadhatod megrendelésed.
    Ha Regisztrált vásárló vagy, de elfelejtetted jelszavad, használd a jelszó emlékeztetőt. Ha itt megadod a regisztrált e-mail címed, akkor a jelszavad újragenerálásához linket küldünk számodra.
    A belépést a Fiókom menüpont segítségével végezheted el. Itt add meg regisztrált e-mail címed és jelszavad, majd nyomd meg a belépés gombot.
  2. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheted, szerkesztheted. Itt megtekintheted és módosíthatod azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kívánsz rendelni, valamint ki tudod választani a számodra legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot. Mennyiségi változtatás esetén kérjük, kattints a Kosár frissítése gombra az összegek frissítéséhez. Egy adott tétel törléséhez állítsd a megrendelni kívánt darabszámot nullára, és frissítsd a kosarat, vagy kattints a termék sor végén található kis x-re. Amennyiben szeretnél további terméket kosárba helyezni, válaszd a „Vásárlás folytatása” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntöttél, akkor a „Tovább a pénztárhoz” gombot megnyomva véglegesítheted a megrendelést.
  3. A következő lépésben meg kell adnod számlázási és szállítási adataidat. Ha a kettő ugyanaz, akkor csak a számlázási adatokat kell kitölteni. Ha a személyes átvételt választottad, a Megjegyzés rovatban mindenképp tüntesd fel, hogy melyik üzletünkben szeretnéd átvenni a terméket.
  4. Miután véglegesítetted rendelésed, a megadott e-mail címre 48 órán belül küldünk egy elektronikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelésed adatait. Amennyiben nem kapsz ilyen levelet, a rendszer nem fogadta el megrendelésed. Ebben az esetben mentesülsz a szerződés kötelezettsége alól. Ilyen esetben kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot!
    Miután elvégeztük megrendelésed feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk egy Megrendelés lezárva visszaigazolást, a termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.
    Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható. Korábbi megrendeléseidet regisztrált vásárlónkként megtekintheted weboldalunkon a ’Felhasználói profilom’ menüpont alatt.

Regisztráció

Amennyiben regisztrálni szeretnél a V-tel GSM webáruházba (http://www.vtelgsm.hu) úgy a webshopon való regisztrációt a ’Fiókom’ menüpont alatt, vagy vásárlás közben is megteheted. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki más szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból.
A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, azaz minden e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár!

A megrendelések feldolgozása

A megrendelés visszaigazolása elektronikus úton a rendeléskor megadott e-mail címre 48 órán belül megtörténik.    A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 09:00-16:00 óráig.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 1-5 munkanap.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja

A megrendelt termék fizetésének módja
1. Készpénzes kifizetéssel: megrendelt és visszaigazolt termékeket készpénzben is kifizetheted üzleteinkben, melyek pontos címét megtalálod Kapcsolat menüpontunk alatt. Ebben az esetben terméked is üzletünkben veheted át. A személyes átvételt és készpénzes fizetést a megrendelés pénztár oldalán jelezheted. Ha a személyes átvételt választottak, a szállítási adatok alatt található megjegyzés mezőben add meg, melyik üzletünkben szeretnéd átvenni a terméket. Ha ez valamilyen okból elmarad, kollégánk emailben vagy telefonon felveszi veled a kapcsolatot. Személyes átvétel esetén nem számítunk fel szállítási díjat.
2. Utánvéttel: A terméket a Magyar Posta futárszolgálata szállítja ki az általad megadott címre, ahol a termék árát a futárnak kell készpénzben kifizetni. Utánvételes rendelés esetén a szállítási költség a termék árához még hozzáadódik, melynek összegét a kosár oldalon feltüntetjük. Kérjük, olyan címet adj meg, ahol napközben tartózkodsz, és lehetőséged van átvenni a csomagot.
3. Előre utalás: A termék és házhoz szállításának díját előre is átutalhatod a 10102969-09744500-01001005 bankszámlaszámunkra. Ebben az esetben a csomagot az összeg beérkezése után adjuk postára, melynek tényéről emailben tájékoztatunk.

A számlát minden esetben a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedj megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és ne vedd át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Házhoz szállítás díjszabása: Szállítási információk

Rendelés és kiszállítás kizárólag Magyarország területén lehetséges!

Szállítási határidő

Raktáron lévő termékek esetében 1-5 nap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 1-3 hét.

Házhoz szállítási információk

A V-tel GSM webáruház megrendeléseit a Magyar Posta futárszolgálat futárjai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodsz otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetőséged) munkahelyi címet megadni.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendeld meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudod fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Az írásban történő elállás határideje a termék kézhezvételétől számított 14 nap. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik, de a fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. A fogyasztónak haladéktalanul, de legkésőbb ez elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket. Elállás esetén a szolgáltató 14 napon belül fizeti vissza a fogyasztó által kifizetett teljes összeget. Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó 12 hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog.

Ilyen esetek az alábbiak:

  • Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ.
  • Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, gyorsan romló élelmiszerek esetén.
  • Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

Kivonat a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvényből: Magyar Közlöny 30.száma .pdf formátumban megtekinthető és letölthető

Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti az elállási nyilatkozat útján, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy telefonon. Nyilatkozat minta az elállási jog gyakorlásához letölthető itt. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a beszélgetés napját. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként kérjük a postázást, így lehet igazolni a postára adás dátumát.
A visszaküldeni kívánt terméket 14 napon belül személyesen, posta vagy futárszolgálat segítségével juttassa el cégünk címére (2400 Dunaújváros, Dózsa György út 18.).
A nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli!
A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt). A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a fogyasztó által kifizetett teljes összeget (egyeztetés alapján postai úton történő visszajuttatás is lehetséges). Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

Panaszkezelés módja

Panasz fogalma: Szóban vagy írásban természetes vagy jogi személytől és egyéb gazdálkodó szervezetek által jelzett, a társaság működésével kapcsolatos, a jogszabályi háttér és etikai normák megsértésével, az ügyfélkiszolgálás nem megfelelő minőségével és gyorsaságával, a nem pontos tájékoztatáshoz vagy egyéb, a tevékenységhez kapcsolódó bejelentés, reklamáció. A panasz a webáruház tevékenységével szemben felmerülő minden olyan észrevétel vagy reklamáció, amelyben a bejelentő (továbbiakban panaszos) a társaság eljárását kifogásolja, és azzal kapcsolatban konkrét, egyértelmű igényét megfogalmazza.
Nem minősül panasznak, ha az ügyfél a társaságtól általános tájékoztatást, véleményt, vagy állásfoglalást igényel. 

Panaszkezelés / ODR

Panaszaival és vitarendezés érdekében ügyfélszolgálatunkhoz is fordulhat, ahol mindent elkövetünk azért, hogy a problémákat megoldjuk és a vitás kérdéseket rendezzük.

Ügyfélszolgálati elérhetőségeink:
Vida Róbert e.v.
Levelezési cím: V-tel GSM 2400 Dunaújváros, Dózsa György út 18. Fsz.
Telefonszám: +36 20 482 6206
E-mail: info@vtelgsm.hu
Ügyfélszolgáltunk hétfőtől péntekig 9 és 17 óra között áll rendelkezésükre.

Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is: info@vtelgsm.hu. Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.

ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A panasz bejelentésének módjai
a) szóbeli panasz
►személyesen
   ●a panaszügyintézés helye: 2400 Dunaújváros Dózsa György út 18., hétfőtől péntekig, 09-17 óráig.
►telefonon
   ● +3620 4826206 telefonszámon, hétfőtől péntekig, 09-17 óráig.
b) írásbeli panasz
►személyesen vagy más által átadott irat útján
►postai úton (levelezési cím: V-tel GSM 2400 Dunaújváros, Dózsa György út 18. Fsz.)
►elektronikus levélben (elektronikus levelezési cím: info@vtelgsm.hu )
A panaszos ügyek intézésének alapelvei.
A panaszeljárás során a társaság szakszerűen, teljes körültekintéssel, a hatályos jogszabályokban előírt kötelezettségek betartásával, ügyfélbarát módon jár el. A panaszt tevőkkel szemben társaságunk maximálisan udvarias, segítő magatartást tanúsít. A panaszokat és a panaszosokat objektív módon, mindenfajta megkülönböztetés nélkül, egyenlően, ugyanazon az eljárás és szabályok keretében kezeli. A felmerült panaszok fontos ismereteket hordoznak a társaság számára, ezért a kivizsgálás, elemzés és érékelés során szerzett tapasztalatokat szervesen beépíti a működés rendjébe. A társaság törekszik arra, hogy a panaszosokat esetleges hátrányos helyzetük (pl. távoli lakóhely, fogyatékosság, stb.) ne akadályozza a panasz benyújtásában, így a panasz megtételére lehetőség van személyesen, írásban vagy szóban, ill. postai úton, telefonon vagy e-mailben.
Társaságunk különös figyelmet fordít arra, hogy az azonosítás céljából bekért adatok ne sértsék az adatvédelmi előírásokat. Társaságunk a beérkezett panaszokat meghatározott, egységes elvek szerint kialakított és áttekinthető rendszerben kezeli és tartja nyilván. Panasz nem maradhat regisztrálatlan, megválaszolatlan és elintézetlen.
A panaszügy intézése
A beérkezett panaszokat a társaságnak különös figyelemmel kell megvizsgálni. A panaszok kezelése az előterjesztés módjától függ.
a) A szóban (személyesen vagy telefonon) előterjesztett panasz kezelését – amennyiben ez lehetséges – azonnal meg kell vizsgálni és orvosolni. Ha a panasz mobil telefonra sms-ben érkezik, a panaszost a munkanap végéig vissza kell hívni. Amennyiben a panaszos hangposta-üzenetben jelentette be panaszát, úgy legkésőbb két munkanapon belül kell visszahívni. Amennyiben a szóban (személyesen, telefonon) közölt problémára azonnal nem sikerül megoldást találni, úgy a panasz orvoslásába a panaszkezelő munkatársnak be kell vonnia közvetlen felettesét, annak távollétében helyettesét. A szóban előterjesztett, azonnal orvosolt panaszról írásos feljegyzés nem készül.
Ha a szóban előterjesztett panasz kivizsgálása azonnal nem lehetséges, vagy a panaszos a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy a panaszt kezelő munkatárs ún. „panaszkezelő lap” kitöltésével jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén a panaszosnak átadja. Telefonon közölt szóbeli panasz esetén a panaszosnak a jegyzőkönyv e-mail, telefax üzenet vagy postai úton megküldésre kerül. Amennyiben a jegyzőkönyv felvételére azért kerül sor, mert a panaszos a panasz kezelésével nem ért egyet, ez esetben a
jegyzőkönyv tartalmazza a társaságnak a panasszal kapcsolatos álláspontját is.
b) Az írásban előterjesztett panaszt, valamint a szóban előterjesztett, azonnal nem orvosolt panaszról készített jegyzőkönyvet a társaság küldeményei között iktatja. A beérkező, nyilvántartásba vett panaszokat a panasz tárgya szerinti szakmai ügyintéző megvizsgálja, orvoslására javaslatot tesz. A javaslat alapján a panasz kezeléséről születő döntést az ügyvezető hozza meg. A társaság az írásbeli panasszal kapcsolatos, pontos, közérthető és egyértelmű indoklással ellátott álláspontját a panasz közlését követő harminc napon belül megküldi a panaszosnak.
c) Amennyiben az ügyfél (panaszos) nem ért egyet a társaság válaszával, annak jellege szerint az alábbi testületekhez illetékes hatóságokhoz fordulhat:
● Békéltető Testület: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
                                      Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf.228.
                                      E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu.
                                      Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
● Kecskeméti Törvényszék:6000 Kecskemét, Rákóczi út 7.
                                       E-mail: birosag@kecskemetit.birosag.hu
A társaság a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettséget vállal, ennek keretében köteles a törvényben rögzített tartalommal és határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. 

Jótállás

Kellékszavatosságra és termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségek:

Minden termék, ami a Jótállási rendelet hatálya alá tartozik, törvény által előírt jótállást vállalunk. Jótállási igény felmerülése esetén a terméket üzletünkbe kell visszaküldeni (2400 Dunaújváros, Dózsa György út 18.).

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján,

1. § * 

(1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
2. §
(1) *  A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
(2) *  A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
3. §
(1) *  A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.
(2) A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
(3) *  A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
a) a vállalkozás nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,
c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. 

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön Vida Róbert József egyéni vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vida Róbert József egyéni vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés alapján Vida Róbert József egyéni vállalkozó jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Minden termék, ami a Jótállási rendelet hatálya alá tartozik, törvény által előírt jótállást vállalunk. Jótállási igény felmerülése esetén a terméket üzletünkbe kell visszaküldeni (2400 Dunaújváros, Dózsa György út 18.).

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Adatkezelés

A webáruház használata során cégünk a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben a vtelgsm.hu alvállalkozója (pl.: futárszolgálat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat cégünk kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretnéd engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatod a böngésző beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat cégünk a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az info@vtelgsm.hu e-mail címen.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadod a Vida Róbert e.v. által üzemeltetett V-tel GSM webáruház általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.